Header Ads

Θες να πιεις; Σπίτι σου, «μπόμπα» ή λαθρεμπόριο!

http://resources.sport-fm.gr/supersportFM/images/news/10/11/29/212946.jpg?w=400&f=bicubic
Ντόμινο εξελίξεων για εταιρείες αλκοολούχων ποτών, ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων και… πότες απλούς δείχνουν οι έρευνες που διεξάγονται μέσω των πωλήσεων στη χώρα μας.

Στατιστικές έρευνες που διεξήχθησαν για λογαριασμό εταιρειών αλκοολούχων ποτών έδειξαν ανησυχητικά αποτελέσματα για όλους. Καταρχάς, για τις ίδιες τις εταιρείες αφού η οικονομική κρίση, η αύξηση ειδικών φόρων κατανάλωσης και του ΦΠΑ οδηγούν τους μαγαζάτορες σε λαθρεμπόριο. Τη φετινή χρονιά η πτώση πωλήσεων στις εταιρείες ξεπερνά το 18% ενώ οι εκπρόσωποι τους θεωρούν ότι του χρόνου θα ξεπεράσει το 22%. Το λαθρεμπόριο από χώρες όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία οπού τα ποτά επιβαρύνονται με φορολογία τέσσερις φορές χαμηλότερη δίνει και παίρνει. Ενδεικτικά, ένα μπουκάλι ουίσκι (0,70 lt) που η καθαρή τιμή του τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Βουλγαρία είναι ίδια (6,65 ευρώ) χωρίς τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και το ΦΠΑ, στη Βουλγαρία, με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και το ΦΠΑ στο 20%, η τελική τιμή διαμορφώνεται στα 9,9 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα στα 16,96 ευρώ, δηλαδή 7 ευρώ ακριβότερα.

Ειδικά στη Θεσσαλονίκη οπού η Βουλγαρία είναι κοντά και μπορεί κάποιος μαγαζάτορας να πάει οδικώς πολύ πιο εύκολα από την Αθήνα, το λαθρεμπόριο είναι αρκετά πιο ανεπτυγμένο… Από μία και μόνο περίπτωση κυκλώματος λαθρεμπορίας που εξαρθρώθηκε τον περασμένο μήνα εκτιμάται ότι οι διαφυγόντες δασμοί αγγίζουν τα 600.000 ευρώ, με τα ποτά αυτά να μην διακινούνται μόνο σε κέντρα διασκέδασης, αλλά και σε επιχειρήσεις τροφίμων.

Εκτός από τις εταιρείες και οι μαγαζάτορες βρίσκονται σε δυσχερή θέση, αφού αναγκάζονται να προσφεύγουν είτε στο λαθρεμπόριο, είτε σε μείωση των τιμών από την οικονομική κρίση που έχει τρομάξει τους καταναλωτές, είτε, στην χειρότερη περίπτωση σε νοθευμένα ποτά τα οποία έχουν κόστος αγοράς ανάλογα με τη βαθμίδα νοθείας που ανήκουν, και ρίχνουν τα έξοδα του καταστήματος κατά πολύ.

Όλα αυτά όμως, έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο πραγματικό θύμα. Τον καταναλωτή. Λίγο η οικονομική κρίση και άλλο τόσο η νοθεία ποτών, οδηγούν τον καταναλωτή είτε σε λύσεις αλκοολισμού στο σπίτι είτε σε αγορές φθηνών ποτών όπως το κρασί και η μπύρα. Αυτό έχει αποτέλεσμα η οικιακή κατανάλωση των αλκοολούχων ποτών από 30% που ήταν πριν από μία τριετία να έχει φτάσει στο 45% και να αυξάνεται διαρκώς, καθώς οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις εξόδους τους.

sport-fm

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.