«Φωτιές» άναψε το μήνυμα του Φίλη για την 25η Μαρτίου και το Πολυτεχνείο

Εικόνα- Ο Φιλης πήγε φαγωμένος στην παρέλαση..
Μήνυμα Φίλη για 25η Μαρτίου: Κάναμε Επανάσταση… κατ’ αγνώστων και δημιουργήθηκε νέο έθνος!


www.eglimatikotita.gr - 26 Μαρτίου 2016
Φωτιές άναψε το μήνυμα του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη για την 25η Μαρτίου,  που διανεμήθηκε ώστε να διαβαστεί στα σχολεία και από το οποίο λείπει οποιαδήποτε αναφορά στην Τουρκοκρατία και στους ήρωες του 1821, αντίθετα με την...  γερμανική κατοχή και την εξέγερση στο  Πολυτεχνείο,  ενώ  υποστηρίζει  σε αυτό ότι το ελληνικό έθνος γεννήθηκε κατά την επανάσταση!

«Υπάρχουν ανακρίβειες. Δηλαδή ποιο καινούργιο έθνος, ένα έθνος δεν δημιουργείται από την μια στιγμή στην άλλη. Ένα έθνος προϋπάρχει και γίνεται μια επανάσταση εναντίον ενός κατακτητή, όπως είναι στη  προκείμενη περίπτωση» αναφέρει ο συγγραφέας και ιστορικός Ήρκος Αποστολίδης. Προσθέτει επίσης  ότι ο κατακτητής έχει όνομα και ήταν  οι Οθωμανοί, «αλλά εδώ  δεν αναφέρεται πουθενά».

«Καταπέλτης»  κατά του υπουργού Παιδείας ήταν και ο ιστορικός και συγγραφέας επίσης  Σαράντος Καργάκος. «Στο φλύαρο αυτό κείμενο, δεν υπάρχει καμία αναφορά στην λέξη Τουρκοκρατία, δεν υπάρχει καμία αναφορά σε έναν έστω από τους αγωνιστές του 1821. Υπάρχει όμως μια ύπουλη διαπίστωση.  Ότι το έθνος διαμορφώθηκε μετά την επανάσταση. Είναι τόσο λογικό, όσο και το να υποστηρίζει κανεις ότι μπορεί να φτιάξει σκορδαλιά χωρίς σκόρδο…  Υποπτεύομαι  ότι ο άνθρωπος αυτός προετοιμάζει το έδαφος για μια νέα Τουρκοκρατία» τονίζει ο κ. Καργάκος

ΝΔ: Ο Υπουργός Παιδείας συγχέει ανιστόρητα το Ελληνικό με το Ελληνικό Έθνος

Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και η Νέα Δημοκρατία. «Ό Υπουργός Παιδείας στο μήνυμα του για την 25η Μαρτίου οφείλει να σέβεται την ελληνική διαχρονία. Ο Υπουργός Παιδείας συγχέει ανιστόρητα το Ελληνικό Κράτος, που πράγματι δημιουργήθηκε με την Επανάσταση, με το Ελληνικό Έθνος» αναφέρει η αξιωματική αντιπολίτευση.

ΟΛΜΕ: Καμία εγκύκλιος για τον φετινό εορτασμό της  25ης Μαρτίου  

Όπως επισημαίνει η ΟΛΜΕ και το μέλος του ΔΣ  Νικηφόρος Κωνσταντίνου, φέτος υπήρξε και σωρεία τηλεφωνημάτων εκπαιδευτικών από σχολεία όλης της χώρας, ότι για πρώτη φορά δεν εκδόθηκε εγκύκλιος   που να καθορίζει  τις λεπτομέρειες και το πρόγραμμα εορτασμού της 25ης Μάρτιου.

Ολόκληρο το μήνυμα του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη:

Η 25η Μαρτίου συμβολίζει τα γενέθλια της σύγχρονης Ελλάδας. Γι αυτό και τα γιορτάζουμε με δυναμισμό κάθε χρόνο, ανανεώνοντας τη ματιά μας στην Επανάσταση του 1821, καθώς τη στοχαζόμαστε μέσα σε νέες κάθε φορά συνθήκες.

Επίκεντρο της γιορτής, διαχρονικά, είναι το σχολείο, όχι μόνο γιατί τα παιδιά, ως οι νέοι πολίτες πρέπει να μάθουν να τιμούν και να σέβονται την πατρίδα τους, αλλά και γιατί η παιδεία έπαιξε τον αποφασιστικό ρόλο στη γέννηση και στη δημιουργία της εθνικής μας συλλογικότητας.

Στα χρόνια πριν από την Επανάσταση υπήρξε μια έκρηξη ενδιαφέροντος για το σχολείο και για το βιβλίο. Ακόμη και μικρές, απομονωμένες, ορεινές ή νησιωτικές κοινότητες, με τους πενιχρούς οικονομικούς τους πόρους, αναζήτησαν δασκάλους, συντήρησαν σχολεία, δημιούργησαν βιβλιοθήκες.

Αλλά και αυτοί που έδωσαν το περιεχόμενο ιδεών του καινούργιου έθνους, από τον Κοραή έως τον Καποδίστρια – και παρά τις ιδεολογικές και πολιτικές τους διαφορές - στην ανάπτυξη της παιδείας συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον τους και αφιέρωσαν τις δραστηριότητές τους. Η εκπαίδευση υπήρξε ο μοχλός με τον οποίο η κοινωνία μας αναδύθηκε στη χορεία των εθνών της σύγχρονης Ευρώπης. Μοχλός και κινητήρια δύναμη, τόσο πριν, όσο και έπειτα από την Επανάσταση.

Θα πρέπει κάποτε να τιμήσουμε τις χιλιάδες αφανείς δασκάλες και δασκάλους, που τον 19ο αιώνα και ως τα μέσα του 20ου αιώνα, πήγαν στα πιο απρόσιτα μέρη, όπου δεν υπήρχε ακόμη συγκοινωνία, για να χτίσουν με τα χέρια τους σχολεία, να διδάξουν γενιές γενεών, να οργανώσουν μαθητικές κοινότητες, να γίνουν τα στηρίγματα των τοπικών κοινωνιών.

Θα πρέπει επίσης να ξανασκύψουμε στο έργο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμιστών, που συνέδεσαν την γλωσσική με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, παρά τους διωγμούς και τις λοιδορίες που υπέστησαν. Όλοι αυτοί αφιέρωσαν τις διανοητικές τους δυνάμεις, για να ξαναδώσουν σε μια εκπαίδευση αποστεωμένων γνώσεων το φιλί της σύγχρονης ζωής, για να συνδέσουν τη μάθηση με την απόλαυση του πολιτισμού.

Οι δημοτικιστές εκπαιδευτικοί ήταν επίσης ανάμεσα στους πιο δραστήριους οργανωτές της Αντίστασης στο φασισμό, στα χρόνια της Κατοχής, και πολλοί πλήρωσαν με χρόνια φυλακής, εξορίας, διώξεων. Μέσα από αυτούς τους αγώνες το αίτημα της Παιδείας, έγινε κεντρικό στους λαϊκούς και νεολαιίστικους αγώνες στη δεκαετία του ’60, και το σύνθημα Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία κυριαρχούσε στην εξέγερση του Πολυτεχνείου.

Και στα δύσκολα χρόνια της κρίσης, με τις τεράστιες περικοπές στην εκπαίδευση, αλλά και τη δυσφήμιση που υπέστησαν, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες συμμετείχαν σε έναν άθλο που δεν τους έχει αναγνωριστεί: Ενώ είδαμε γύρω μας το κράτος να αποδιοργανώνεται και τους περισσότερους θεσμούς να καταρρέουν, αυτοί κράτησαν το σχολείο όρθιο. Μπόρεσαν επίσης, σε μεγάλο βαθμό, ακαθοδήγητοι και χωρίς θεσμική στήριξη, να απορροφήσουν και να ενσωματώσουν στο σχολείο τα παιδιά των μεταναστευτικών κυμάτων κατά τα τελευταία 25 χρόνια.

Αν λοιπόν στους δύο αιώνες της ελληνικής ανεξαρτησίας, η εκπαίδευση υπήρξε ο κεντρικός άξονας της εθνικής χειραφέτησης και της κοινωνικής προόδου, μπορεί σήμερα η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να αποτελέσει τη δύναμη εκείνη που θα βγάλει την ελληνική κοινωνία από τη βαθειά κρίση, που θα τη βοηθήσει να ανταπεξέλθει με ανθρωπισμό και αξιοπρέπεια στις νέες κρίσιμες συνθήκες που ορίζει η προσφυγική κρίση;

Πώς θέλουμε το σχολείο, τί πρέπει να κάνουμε για την εκπαίδευσή μας σήμερα;

Ποιο μέλλον θέλουμε για την κοινωνία μας και τι μπορεί να κάνει το σχολείο για να το προετοιμάσει;

Αυτά είναι τα ερωτήματα μέσα από τα οποία θα πρέπει να αναστοχαστούμε την επέτειο της Επανάστασης του '21, και τον ρόλο της εκπαίδευσης στην ιστορία μας, συνδέοντας κριτικά το παρόν με το παρελθόν, αλλά και με το μέλλον.

Γιατί αν μια κοινωνία χάσει την εμπιστοσύνη στο μέλλον της, χάνει επίσης την εκτίμησή της στο παρελθόν της.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΗΣ
Share on Google Plus

Μήνυμα σχετικά με τα σχόλια σας...από.. Κωνσταντίνος Α.

Για περιπτώσεις αναπαραγωγής άρθρων μας,διαβάστε πρώτα τους Όρους Χρήσης © www.eglimatikotita.gr

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Το eglimatikotita δεν υιοθετεί τα άρθρα και το περιεχόμενο τους που προέρχονται από άλλα blog και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα ή διευκρινίσεις μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο Email της διαχείρισης.ΕΔΩ .
Ή μπορείτε και να αφήσετε μήνυμα στη σελίδα μας στο Facebook ΕΔΩ

Υ.Γ..Το eglimatikotita.gr είναι τελείως ανεξάρτητο blog και δεν παίρνει εντολές από πολιτικά γραφεία και απο-κόμματα.Βασίζεται μόνο στους αναγνώστες του και σε κανέναν άλλον.Ευχαριστώ.
loading...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

6 σχόλια :

  1. Ανώνυμος3/26/2016 7:40 π.μ.

    καθαρα προδοτες οι συριζαιοι......

    αλλα μην ξεχνατε οτι το βιβλιο της Ρεπουση επι ΝΔ εκδοθηκε (υπουργος Γιαννακου-Κουτσικου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος3/26/2016 7:40 π.μ.

    καθαρα προδοτες οι συριζαιοι......

    αλλα μην ξεχνατε οτι το βιβλιο της Ρεπουση επι ΝΔ εκδοθηκε (υπουργος Γιαννακου-Κουτσικου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος3/26/2016 1:47 μ.μ.

    Karkino sto stomaxi re patsavouri

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος3/26/2016 11:52 μ.μ.

    Φαίνετε ξεκάθαρα ανθέλληνα πατσοκοιλιά στήν φωτογραφία, πόσο ψωμί έφαγες στό κωλοχανείο τό 74. Αμέτρητα καρβέλια σάπιο κρέας πού νά σού καθήσουν στό λαιμό καί νά ψωφήσεις. Γαμημένοι συριζοπασόκοι τά ίδια σκατά ακριβώς. Είχαμε 30 χρόνια τό άλλο σάπιο κρέας, τώρα αυτό, αύριο οί μπασταρδεμένοι ψευτοέλληνες νά δούμε ποιό νέο σάπιο κρέας θά μάς φέρουν πάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Μητσοτάκης είπε χειρότερα. Γραμματισμένοι κι αμόρφωτοι είναι το ίδιο πράγμα. Μην παραπονιέστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος3/27/2016 2:06 π.μ.

    ΦΙΛΕ ΕΣΥ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΤΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ ΜΑΘΕ ΟΤΙ ΕΓΩ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΩ ΚΑΙ ΩΣ ΠΟΛΥΦΑΓΕΙΟ ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ. ΟΠΩΣ ΚΙ ΑΝ ΤΟ ΠΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ.ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ ΒΓΗΚΑΝ ΦΙΔΙΑ ΦΑΡΜΑΚΕΡΑ ΠΟΥ ΕΦΑΓΑΝ ΤΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΜΑΣ ΗΠΙΑΝ ΚΑΙ ΠΙΝΟΥΝ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΘΕΟ ΜΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΙΩΚΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΗΔΕΝΙΖΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ. ΤΑ ΦΙΔΙΑ ΑΥΤΑ Ο ΛΑΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΑΤΗΣΕΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή