Αλλάζουν όλα. Τέλος οι πανελλήνιες, 2 χρόνια το λύκειο 4 το γυμνάσιο. H πρόταση της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου

56 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ..Προτείνουν λιγότερα Αρχαία και περισσότερα Νέα Ελληνικά.
Σαρωτικές είναι οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα όλων των βαθμίδων τις οποίες επεξεργάζεται η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου υπό τον Αντώνη Λιάκο, η οποία ολοκλήρωσε τις εργασίες της.

- 27 Μαΐου 2016
huffingtonpost.gr
Μεταξύ των προτάσεων της περιλαμβάνονται το νέο εξεταστικό σύστημα και οι αλλαγές στη φοίτηση στα πανεπιστήμια. Με λίγα λόγια οι φοιτητές θα μπορούν να αλλάζουν κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις κατεύθυνση, να αποκτούν πτυχίο από συνδυασμούς επιστημών και να κερδίζουν πρωτεύουσα και δευτερεύουσα ειδικότητα.
Επίσης η Επιτροπή προτείνει την αλλαγή της διδακτικής διαδικασίας και στη μέση εκπαίδευση, ενώ προτείνεται το γυμνάσιο να γίνει τετραετές και το λύκειο διετές. Μια από τις προτάσεις στην Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου σύμφωνα με πληροφορίες , εισηγείται επίσης να καταργηθούν οι μαθητικές παρελάσεις αλλά και ο υποχρεωτικός εκκλησιασμός καθώς και η υποχρεωτική προσευχή.
Το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
Σε ότι αφορά το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, η πρόταση προβλέπει την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ενός συγκεκριμένου συντελεστή κατάταξης των υποψηφίων, επί του γενικού βαθμού πρόσβασης ή άλλων κριτηρίων επίδοσης.
Η εφαρμογή του  συντελεστή κατάταξης των υποψηφίων, επί του γενικού βαθμού πρόσβασης, ή άλλων κριτηρίων επίδοσης, θα εξασφαλίζει σε ΑΕΙ και ΤΕΙ φοιτητές με γενική αλλά και ειδική επάρκεια.
Από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί το Νέο Λύκειο, ο συντελεστής βαρύτητας μπορεί να εφαρμοστεί επί του Εθνικού Απολυτηρίου και έτσι να περάσουν οι πανελλήνιες εξετάσεις στην Ιστορία.
Ωστόσο η υιοθέτηση του συντελεστή μπορεί να γίνει από τις επόμενες εισαγωγικές εξετάσεις.
Έτσι, βασική πρόβλεψη της πρότασης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της επιτροπής Λιάκου είναι η εφαρμογή συντελεστή βαρύτητας ανά επιλογή και πλήθος επιλογών του υποψηφίου. Με αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά θα επιβραβεύεται με διαφοροποιημένο ποσοστό η σειρά επιλογής (1η, 2η, 3η, έως και 10η επιλογή) και το πλήθος των 10 πρώτων επιλογών των υποψηφίων.
Μετά την 10η επιλογή οι επιλογές δεν επιβραβεύονται (η τιμή του συντελεστή θα είναι μηδενική).

«Κόφτης» στις εξετάσεις Γυμνασίου

Στον περιορισμό των εξετάσεων και των τεστ στα γυμνάσια προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας, με στόχο οι μαθητές να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο ποιοτικό χρόνο μάθησης.


«Το ελληνικό σχολείο δυστυχώς στενάζει κάτω από τις εξετάσεις. Οφείλουμε να αναζητήσουμε προγράμματα που θα δίνουν μεγαλύτερο χρόνο στον ωφέλιμο χρόνο, που είναι ο χρόνος διδασκαλίας», δήλωσε χτες στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στη συζήτηση επί του πορίσματος των εργασιών της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
Στο ίδιο «κλίμα» κινήθηκε χτες και ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος. Ο οποίος υπογράμμισε ότι οι βαθμολογίες των μαθητών μπορούν να αντικατασταθούν με το «προφίλ του μαθητή» που θα φτιάχνουν οι εκπαιδευτικοί. Αναλύοντας τη σκέψη του ο κ. Λιάκος εξήγησε ότι θα μπορούσε οι εξετάσεις να περιοριστούν, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «θα πρέπει οι εξετάσεις να περιοριστούν όσο το δυνατόν περισσότερο και να αυξηθεί η περιγραφική αξιολόγηση και ποιοτική αποτίμηση του μαθητή».
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι «αντί να βάζουν οι εκπαιδευτικοί βαθμούς από 1 έως 20, να συντάσσουν μια έκθεση, να κάνουν το προφίλ του μαθητή και να επισημαίνουν πού είναι ισχυρός. Το περνάω, δεν περνάω την τάξη δεν είναι κάτι απλό. Δεν θέλουμε να κόβεται ένα παιδί, επειδή δεν μπορεί να περάσει δύο μαθήματα. Αν ένας μαθητής μείνει στην τάξη μία φορά, δεν θα περνάει εύκολα τις τάξεις τις επόμενες φορές. Δημιουργούμε μια εκπαίδευση μαθητοκεντρική. Από τη διδασκαλία στη μάθηση. Μάθε στο παιδί πώς να μαθαίνει, πώς να ερευνά».
Οριστικές αποφάσεις για το ζήτημα αυτό δεν έχουν παρθεί, αλλά πληροφορίες αναφέρουν ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα ήθελε να προχωρήσει, εφόσον είναι εφικτό, αυτές τις αλλαγές από την ερχόμενη κιόλας σχολική χρονιά μαζί με τη μείωση της ύλης, προκειμένου οι μαθητές να «ανακουφιστούν», από το βαρύ φορτίο της σχολικής ύλης και οι γονείς από τα έξοδα των φροντιστηρίων.
Οσον αφορά τις εξετάσεις, σήμερα στα γυμνάσια οι μαθητές δίνουν εξετάσεις στο τέλος του πρώτου και δεύτερου τριμήνου και προαιρετικά στο τέλος του τρίτου τριμήνου (είναι στη διακριτική ευχέρεια του καθηγητή). Στο τέλος της χρονιάς οι μαθητές δίνουν τις προαγωγικές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς οι καθηγητές έχουν τη δυνατότητα να βάζουν κάποια τεστ στα παιδιά εάν κρίνουν ότι είναι αναγκαίο, προκειμένου να βοηθηθούν οι μαθητές.
Από το Δημοτικό
Το υπουργείο Παιδείας θέλει να ξεκινήσει τις μεταρρυθμίσεις από το Δημοτικό Σχολείο, με στόχο, όπως είπε χτες και ο υπουργός κ. Φίλης, «ένα ευέλικτο σχολείο, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία, μέσα στο πλαίσιο της ισονομίας και της ισότητας».
Οσον αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προετοιμάζονται και άλλες αλλαγές όπως η παροχή από το δημόσιο σχολείο πιστοποιητικών γλωσσομάθειας αλλά και πτυχίου Πληροφορικής.
Επίσης, όπως είπε και ο κ. Φίλης, είναι υπό συζήτηση το θέμα της αναμόρφωσης του μαθήματος των Θρησκευτικών και των Μαθηματικών.
Ιδιαίτερα για τα Θρησκευτικά, ο κ. Φίλης είπε ότι το υπουργείο Παιδείας, που έχει τον τελικό λόγο σύμφωνα με το Σύνταγμα, θα προχωρήσει, μαζί με το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής), από τον Σεπτέμβριο στην άμεση εφαρμογή των νέων προγραμμάτων που θα «απομακρύνουν το μάθημα από τον κατηχητικό χαρακτήρα του».
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ
56 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ
Προτείνουν λιγότερα Αρχαία και περισσότερα Νέα Ελληνικά
Αύξηση των ωρών διδασκαλίας των Νέων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και κατάργηση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο προτείνουν 56 πανεπιστημιακοί δάσκαλοι από τα περισσότερα πανεπιστήμια της χώρας.
Το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο θα μπορούσε να προσφέρεται ως μάθημα επιλογής στην Γ' Γυμνασίου, για όσα παιδιά ενδιαφέρονται πραγματικά να το παρακολουθήσουν, εισηγούνται οι πανεπιστημιακοί στο κείμενο που συνυπογράφουν και τονίζουν τα εξής:
• Σήμερα η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα από το πρωτότυπο διδάσκεται 3 ώρες εβδομαδιαίως ανά τάξη και 2 ώρες τα Αρχαία από μετάφραση, ενώ η Νέα Ελληνική Γλώσσα (μαζί με την παραγωγή κειμένων) μόνο 2 ώρες!
• Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής είναι αποθαρρυντικά για τη γλώσσα και την εκπαίδευση γενικότερα των παιδιών μας.
• Η συστηματική χρήση και η μελέτη της νεοελληνικής περιορίστηκε δραματικά στο σημερινό σχολείο, όταν πλέον είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι η καλή γνώση και χρήση της γλώσσας συμβάλλει στην καλλιέργεια όλων των γνωστικών αντικειμένων.
• Τα αποτελέσματα του περιορισμού της διδασκαλίας της νεοελληνικής καταδεικνύονται στα αποθαρρυντικά αποτελέσματα των ελληνικών σχολείων στους διαγωνισμούς του προγράμματος PISA.
• Οι μαθητές του Γυμνασίου μετά από τρία χρόνια διδασκαλίας δεν κατορθώνουν να μεταφράσουν ένα απλό αδίδακτο αρχαίο κείμενο, αλλά ούτε και εντρυφούν στο νόημα όσων πρωτότυπων κειμένων διδάσκονται.
Share on Google Plus

Μήνυμα σχετικά με τα σχόλια σας...από.. Κωνσταντίνος Α.

Για περιπτώσεις αναπαραγωγής άρθρων μας,διαβάστε πρώτα τους Όρους Χρήσης © www.eglimatikotita.gr

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Το eglimatikotita δεν υιοθετεί τα άρθρα και το περιεχόμενο τους που προέρχονται από άλλα blog και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα ή διευκρινίσεις μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο Email της διαχείρισης.ΕΔΩ .
Ή μπορείτε και να αφήσετε μήνυμα στη σελίδα μας στο Facebook ΕΔΩ

Υ.Γ..Το eglimatikotita.gr είναι τελείως ανεξάρτητο blog και δεν παίρνει εντολές από πολιτικά γραφεία και απο-κόμματα.Βασίζεται μόνο στους αναγνώστες του και σε κανέναν άλλον.Ευχαριστώ.
loading...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 σχόλια :

  1. Ανώνυμος5/27/2016 5:08 μ.μ.

    ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΩΝ, ΛΙΓΟΣΤΕΥΟΥΝ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ,ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ , ΑΡΓΑ ΑΛΛΑ ΣΤΑΘΕΡΑ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΠΟΨΗ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΛΗΣΜΟΝΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ, ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΑΖΑ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΕΠΟΙΚΟΥΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΚΟΛΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΙ- ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ,ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ,ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΘΕΑΤΕΣ ;;;;ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΑΣ,Η ΠΑΙΔΕΙΑ,ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή